... e pur si muove!


Alguna cosa belluga en el petitonet món de la sàtira i l'humor, car tot sovint apareixen nous projectes relacionats amb els ninots humorístics.
El Clímaco és una nova revista de còmics d'humor que des de fa poc més d'un mes és als quioscs. No a tots... però, vaja, la intenció és el que compta. Per si de cas, es pot comprar des de casa. Editat per "Ediciones Gan" la revista és de 48 pàgines en color i de 21x29,5 cm. i el seu preu no arriba als tres euros. Entre els autors dels primers números hi tenim José Miguel Álvarez, Josep Busquet (autor d'una bona part dels guions de les historietes), Pere Mejan, Alex Sanvi, Xoul, Manuel M. Vidal, Pol, Paco Cavero, Alex Fito, Agustín Ferrer, Andreito, José Fonollosa, Idoia Iribertegui, Luis Domínguez, Belatz, Orcajo o Laida Muruzabal. Tant de bo tingui una vida ben llarga.

Una altra iniciativa, aquest cop una mica més amunt de la frontera, és la nova revista satírica digital anomenada Urtikan.net. Ells s'anomenen el primer "webdo satirique", amb la gràcia que "hebdo" vol dir publicació setmanal en l'idioma de Voltaire (o sigui que han donat la volta al nom). La cosa fa goig i els dibuixants que hi participen són ben interessants: Berth, Cambon, Chimulus, Deligne, Faujour, Jiho, Lacombe, Lasserpe, Mric, Mutio, Pakman, o Soulcié, i sota la direcció de François Forcadell, pretenen fer viable una iniciativa satírica en la que els lectors han d'abonar-se al preu de gairebé cinc euros al mes. Es pot fer un cop d'ull al númeor zero i al número 1, però l'accés a la resta d'exemplars és restringit als subscriptors. Funcionarà? Tant de bo! I és que en això de la sàtira sí que és ben cert que com més serem més riurem.



Algo mueve en este mundillo de la sátira y el humor, pues a menudo aparecen nuevos proyectos relacionados con los garabatos humorísticos.
El Clímaco es una nueva revista de cómics de humor que desde hace poco más de un mes está en los quioscos. No en todos... pero, vaya, la intención es lo que cuenta. Por si acaso, se puede comprar también desde casa . Editado por "Ediciones Gan" la revista cuenta com 48 páginas en color de 21x29, 5 cm. y el precio no llega a los tres euros. Entre los autores de los primeros números tenemos José Miguel Álvarez, Josep Busquet (autor de una buena parte de los guiones de las historietas), Pere Mejan, Alex Sanvi, Xoul, Manuel M. Vidal, Pol, Paco Cavero, Alex Fito, Agustín Ferrer, Andreito, José Fonollosa, Idoia Iribertegui, Luis Domínguez, Belatz, Orcajo o Laida Muruzabal. Ojalá tenga una vida muy larga.

Otra iniciativa, esta vez un poco más arriba de la frontera, es la nueva revista satírica digital llamada Urtikan.net . Ellos se autoproclaman el primer "webdo satirique", con la gracia que "hebdo" significa publicación semanal en el idioma de Voltaire. La cosa tiene buena pinta y los dibujantes que participan en Urtikan son de lo más interesante: Berth, Cambon, Chimulus, Deligne, Faujour, Jiho, Lacombe, Lasserpe, Mric, Mutio, Pakman, o Soulcié, y bajo la dirección de François Forcadell, pretenden hacer viable una iniciativa satírica en la que los lectores han de abonarse al precio de casi cinco euros al mes. Se puede echar un vistazo al númeor cero y al número 1, pero el acceso al resto de ejemplares es restringido a los suscriptores. ¿Funcionará? ¡Ojalá! Y es que en esto de la sátira sí es cierto que cuantos más seamos más reiremos.

Comentaris

Tot Barcelona ha dit…
Me gustaría que, entre tus birras, pudieras contestarme. ¿ Publícas ? ¿ Tienes pie y página ? ¿ ¿ Alguna tira esporádica ?... Sería para mi harto interesante saberlo, al igual me suscribo. Gracias por la información. Miquel
Kap ha dit…
No, Miquel, de momento no publico nada ni en una ni en otra. Pero vale la pena echarles un voto de confianza...
Salut!

Entrades populars