Pancho


Llegint el bloc de François Forcadell, m'assabento que Francisco Graells, molt més conegut en el món dels ninotaires amb el seu nom de guerra, Pancho, fa una interessant exposició a la Maison de l’Amérique latine à Paris, sota el títol «Signes & Figures». És l'excusa perfecta per parlar d'aquest gran caricaturista.
Segur que tots a els que els heu vist, us han captivat el ninots de Pancho, publicats durant els darrers vint-i-cinc anys a Le Monde, i actualment es poden trobar a Le Canard Enchainé o al diari Público, on no es prodiga tant com ens agradaria.

Va néixer a Caracas el 1944, de mare uruguaiana i pare veneçolà, es va traslladar a Montevideo amb la seva mare el 1951. A l'Uruguai va publicar a Marcha, a Extra, De Frente, a la revista La Bocha , a La Balota, i al setmanari Brecha entre d'altres mitjans, com el suplement cultural d'El País de Montevideo.
El 1973, amb el cop d'Estat, va decidir emigrar primer cap a Buenos Aires, després a Caracas i finalment a París, on continua unit a l'humor gràfic i a la premsa des de les págines de Le Monde, The Guardian i The New York Review of Books.
A més del catàleg que s'ha editat amb motiu d'aquesta exposició, cal destacar els seus dos llibres C'est Partí i Pancho y más Pancho.

Leyendo el blog de François Forcadell, me entero que Francisco Graells, mucho más conocido en el mundo de los caricaturistas con su nombre de guerra, Pancho, hace una interesante exposición en la Maison de l'Amérique latine à Paris, bajo el título «Signes & Figures».
Es la excusa perfecta para hablar de este gran caricaturista.
Seguro que todos a los que las habéis visto, os han cautivado los dibujos de Pancho, publicados durante los últimos veinticinco años en Le Monde, y actualmente se pueden encontrar en Le Canard Enchaîné o en el diario Público, donde no se prodiga tanto como nos gustaría.

Nació en Caracas en 1944, de madre uruguaya y padre venezolano, se trasladó a Montevideo con su madre en 1951. En Uruguay publicó en
Marcha, en Extra, De Frente, en la revista La Bocha, en La Balota y en el semanario Brecha entre otros medios, como el suplemento cultural de El País de Montevideo.
En 1973, con el golpe de Estado, decidió emigrar primero hacia Buenos Aires, luego a Caracas y finalmente a París, donde continúa unido al humor gráfico y a la prensa desde las páginas de
Le Monde, The Guardian y The New York Review of Books.
Además del catálogo editado con motivo de esta exposición, cabe destacar sus dos libros
C'est Partí y Pancho y más Pancho.

Comentaris

Entrades populars